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Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapore and its Application for Electrified Roadways ; Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapur und Anwendung für elektrifizierte Straßen
Extended road closure for rigid pavement reconstruction at heavy traffic road in Singapore leads to a significantly high user delay cost. There is also a need for an applicable pavement for an electrified roadway, which allows charging of electric vehicles wirelessly while they are in operation. The research focuses on developing Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) pavement for Singapore. Pavement structural, functional performance, life cycle cost and application guidelines are considered with the help of literature reviews, theoretical simulations and laboratory tests. The results indicated PUTW is a cost effective, quick construction and high performance pavement system for Singapore rigid pavement and electrified roadways. ; Lange Sperrzeiten zur Erneuerung hochfrequentierter Betonfahrbahnen führen in Singapur zu hohen Nutzer- kosten. Es besteht der Wunsch nach einem „elektrifizierten Fahrbahnsystem“, welches ein drahtloses Laden von Elektrofahrzeugen während des Betriebs ermöglicht. Die Forschung fokussiert eine Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) Fahrbahn. Berücksichtigt werden die strukturelle, funktionale Leistungsfähigkeit des Fahrbahnsystems, Lebensdauerkosten und Anwendungshilfen durch Literaturrecherchen, theoretische Simulationen und Laboruntersuchungen. Die Ergebnisse zeigen, dass PUTW ein effektives, schnell erstellbares und leistungsfähiges System für Betonfahrbahnen und elektrifizierte Straßen in Singapur darstellt.
Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapore and its Application for Electrified Roadways ; Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapur und Anwendung für elektrifizierte Straßen
Extended road closure for rigid pavement reconstruction at heavy traffic road in Singapore leads to a significantly high user delay cost. There is also a need for an applicable pavement for an electrified roadway, which allows charging of electric vehicles wirelessly while they are in operation. The research focuses on developing Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) pavement for Singapore. Pavement structural, functional performance, life cycle cost and application guidelines are considered with the help of literature reviews, theoretical simulations and laboratory tests. The results indicated PUTW is a cost effective, quick construction and high performance pavement system for Singapore rigid pavement and electrified roadways. ; Lange Sperrzeiten zur Erneuerung hochfrequentierter Betonfahrbahnen führen in Singapur zu hohen Nutzer- kosten. Es besteht der Wunsch nach einem „elektrifizierten Fahrbahnsystem“, welches ein drahtloses Laden von Elektrofahrzeugen während des Betriebs ermöglicht. Die Forschung fokussiert eine Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) Fahrbahn. Berücksichtigt werden die strukturelle, funktionale Leistungsfähigkeit des Fahrbahnsystems, Lebensdauerkosten und Anwendungshilfen durch Literaturrecherchen, theoretische Simulationen und Laboruntersuchungen. Die Ergebnisse zeigen, dass PUTW ein effektives, schnell erstellbares und leistungsfähiges System für Betonfahrbahnen und elektrifizierte Straßen in Singapur darstellt.
Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapore and its Application for Electrified Roadways ; Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapur und Anwendung für elektrifizierte Straßen
27.10.2016
Hochschulschrift
Elektronische Ressource
Englisch
Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapore and its application for electrified roadways
UB Braunschweig | 2016
|Precast Ultra-Thin Whitetopping (PUTW) in Singapore and its application for electrified roadways
UB Braunschweig | 2016
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