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Highly mechanized heading installation for the full excavation of tunnels in squeezing rock
Der Teilabschnitt Sedrun Los 360 beinhaltet den Bau einer Multifunktionsstelle und zwei Tunnelröhren mit einer Länge von rund 6,2 km des 57 km langen Gotthard-Basistunnels. Das Baulos umfasst die geotechnisch anspruchsvollsten konventionell auszubrechenden Abschnitte des gesamten Gotthard-Basistunnels. Erschlossen über einen 1 km langen Zugangsstollen und zwei 800 m tiefe Vertikalschächte wird die Multifunktionsstelle Sedrun erstellt. In dieser werden für den Bahnbetrieb die notwendigen technischen Installationen, Nothaltestellen und Spurwechselanlagen eingerichtet. Von der Multifunktionsstelle aus werden die beiden Tunnelröhren Richtung Süden nach Faido und Richtung Norden nach Amsteg konventionell ausgebrochen. Die Ver- und Entsorgung der Untertage-Baustelle wird über die zwei Vertikalschächte gewährleistet.
The section Sedrun of the 57 km long Gotthard base tunnel consists of the construction of a multi-functional area and of two tunnel tubes with a length of about 6.2 km each. The section contains the geotechnical most challenging parts to be excavated conventionally of the entire Gotthard base tunnel. The multi-functional area Sedrun to be constructed is reached by a 1 km long access tunnel and two 800 m deep vertical shafts. In this multi-functional area the technical installations necessary for the railway operation are set up, as well as the emergency stop and the crossover installations. Starting from this multi-functional area the tunnels to Faido in the south and the tunnels to Amsteg in the north are both excavated by conventional methods. The supply and removal to the construction site take place through the two shafts.
Highly mechanized heading installation for the full excavation of tunnels in squeezing rock
Der Teilabschnitt Sedrun Los 360 beinhaltet den Bau einer Multifunktionsstelle und zwei Tunnelröhren mit einer Länge von rund 6,2 km des 57 km langen Gotthard-Basistunnels. Das Baulos umfasst die geotechnisch anspruchsvollsten konventionell auszubrechenden Abschnitte des gesamten Gotthard-Basistunnels. Erschlossen über einen 1 km langen Zugangsstollen und zwei 800 m tiefe Vertikalschächte wird die Multifunktionsstelle Sedrun erstellt. In dieser werden für den Bahnbetrieb die notwendigen technischen Installationen, Nothaltestellen und Spurwechselanlagen eingerichtet. Von der Multifunktionsstelle aus werden die beiden Tunnelröhren Richtung Süden nach Faido und Richtung Norden nach Amsteg konventionell ausgebrochen. Die Ver- und Entsorgung der Untertage-Baustelle wird über die zwei Vertikalschächte gewährleistet.
The section Sedrun of the 57 km long Gotthard base tunnel consists of the construction of a multi-functional area and of two tunnel tubes with a length of about 6.2 km each. The section contains the geotechnical most challenging parts to be excavated conventionally of the entire Gotthard base tunnel. The multi-functional area Sedrun to be constructed is reached by a 1 km long access tunnel and two 800 m deep vertical shafts. In this multi-functional area the technical installations necessary for the railway operation are set up, as well as the emergency stop and the crossover installations. Starting from this multi-functional area the tunnels to Faido in the south and the tunnels to Amsteg in the north are both excavated by conventional methods. The supply and removal to the construction site take place through the two shafts.
Highly mechanized heading installation for the full excavation of tunnels in squeezing rock
Hochmechanisierte Vortriebsinstallation für den Vollausbruch in druckhaftem Gebirge
Jenni, Heinz (Autor:in)
Felsbau ; 22 ; 54-58
2004
5 Seiten, 9 Bilder
Aufsatz (Zeitschrift)
Englisch
Hanging Lake Tunnels - New style of mechanized rock excavation
British Library Conference Proceedings | 1993
|Design and excavation of large-scale tunnels in squeezing rock
British Library Conference Proceedings | 2003
|Squeezing effects in the excavation of deep tunnels
British Library Conference Proceedings | 2006
|Design analyses for tunnels in squeezing rock
British Library Conference Proceedings | 2005
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