Eine Plattform für die Wissenschaft: Bauingenieurwesen, Architektur und Urbanistik
Ride a bike! : Reclaim the city
Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in national health services and infrastructure expenditure. The book illustrates urban design ideas and architectural projects which go far beyond purely redesigning road layouts; its eight essays focus on the trend in urban design, landscape design, and traffic planning, it introduces nine exemplary bicycle traffic concepts in various cities (Barcelona, Copenhagen, Münster, New York, and Paris amongst others), and presents 28 forward-looking individual bicycle infrastructure projects.
Der Radverkehr nimmt weltweit eine immer bedeutendere Rolle in der Stadt ein. Gründe hierfür sind: Entlastung des automobilen Straßenverkehrs, nachhaltige Verkehrsplanung, Reduzierung von Lärm- und Abgasemission, Aufwertung des öffentlichen Raumes, individuelle Gesundheitsvorsorge sowie volkswirtschaftliche Einsparpotentiale bei Gesundheits- und Infrastrukturkosten. Das Buch zeigt urbanistische Ideen und architektonische Projekte auf, die weit über einen reinen Umbau des Verkehrs hinausgehen: Es geht in acht Essays städtebaulichen, landschafts- und verkehrsplanerischen Aspekten dieses Trends nach, stellt neun vorbildliche Radverkehrskonzepte verschiedener Städte vor (u.a. Barcelona, Kopenhagen, Münster, New York, Paris) und präsentiert 28 wegweisende Rad-Infrastruktur-Einzelprojekte.
Ride a bike! : Reclaim the city
Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in national health services and infrastructure expenditure. The book illustrates urban design ideas and architectural projects which go far beyond purely redesigning road layouts; its eight essays focus on the trend in urban design, landscape design, and traffic planning, it introduces nine exemplary bicycle traffic concepts in various cities (Barcelona, Copenhagen, Münster, New York, and Paris amongst others), and presents 28 forward-looking individual bicycle infrastructure projects.
Der Radverkehr nimmt weltweit eine immer bedeutendere Rolle in der Stadt ein. Gründe hierfür sind: Entlastung des automobilen Straßenverkehrs, nachhaltige Verkehrsplanung, Reduzierung von Lärm- und Abgasemission, Aufwertung des öffentlichen Raumes, individuelle Gesundheitsvorsorge sowie volkswirtschaftliche Einsparpotentiale bei Gesundheits- und Infrastrukturkosten. Das Buch zeigt urbanistische Ideen und architektonische Projekte auf, die weit über einen reinen Umbau des Verkehrs hinausgehen: Es geht in acht Essays städtebaulichen, landschafts- und verkehrsplanerischen Aspekten dieses Trends nach, stellt neun vorbildliche Radverkehrskonzepte verschiedener Städte vor (u.a. Barcelona, Kopenhagen, Münster, New York, Paris) und präsentiert 28 wegweisende Rad-Infrastruktur-Einzelprojekte.
Ride a bike! : Reclaim the city
Becker, Annette (Herausgeber:in) / Lampe, Stefanie (Herausgeber:in) / Negussie, Lessano (Herausgeber:in) / Cachola Schmal, Peter (Herausgeber:in) / Deutsches Architekturmuseum (Herausgeber:in)
2018
1 Online-Ressource (279 Seiten)
Illustrationen
This catalogue has been published to accompany the exhibition "Ride a Bike! Reclaim the City" presented by the Deutsches Architekturmuseum in Frankfurt am Main from April 21 to September 2, 2018
Buch
Elektronische Ressource
Englisch
RVK:
ZH 9348
DDC:
711.720222
British Library Conference Proceedings | 2007
|Enclosed bike offers safer ride
British Library Online Contents | 2000
Promoting bike-and-ride: The Dutch experience
Online Contents | 2007
|Promoting bike-and-ride: The Dutch experience
Elsevier | 2006
|