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Cover Picture: Geomechanics and Tunnelling 1/2017
The new Eibsee cable car is being built on the highest construction site in Germany, the Zugspitze, to replace the old cable car from 1963. About 1,000 m3 of rock had to be removed for the new mountain station. Altogether 1,200 m3 of concrete, 500 t of steel and 330 t of reinforcement were used for the building. The new summit station is designed with a free‐standing area projecting 30 m. in order to secure and back‐anchor the foundation, DSI supplied numerous anchors of various types (see page 92).
Auf Deutschlands höchster Baustelle, der Zugspitze, wird zurzeit die neue Eibsee‐Seilbahn gebaut, welche die alte Seilbahn aus dem Jahr 1963 ersetzen soll. Für die neue Bergstation mussten zunächst ca. 1.000 m3 Fels abgetragen werden. Insgesamt werden für dieses Gebäude 1.200 m3 Beton, 500 t Stahl und 330 t Bewehrungsstahl verbaut. Die neue Gipfelstation wurde mit einem freitragenden Bereich konzipiert, der 30 m weit auskragt. Für die Sicherung und Rückverankerung der Fundamente liefert DSI zahlreiche Anker in unterschiedlichen Bauformen (siehe Seite 92).
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The new Eibsee cable car is being built on the highest construction site in Germany, the Zugspitze, to replace the old cable car from 1963. About 1,000 m3 of rock had to be removed for the new mountain station. Altogether 1,200 m3 of concrete, 500 t of steel and 330 t of reinforcement were used for the building. The new summit station is designed with a free‐standing area projecting 30 m. in order to secure and back‐anchor the foundation, DSI supplied numerous anchors of various types (see page 92).
Auf Deutschlands höchster Baustelle, der Zugspitze, wird zurzeit die neue Eibsee‐Seilbahn gebaut, welche die alte Seilbahn aus dem Jahr 1963 ersetzen soll. Für die neue Bergstation mussten zunächst ca. 1.000 m3 Fels abgetragen werden. Insgesamt werden für dieses Gebäude 1.200 m3 Beton, 500 t Stahl und 330 t Bewehrungsstahl verbaut. Die neue Gipfelstation wurde mit einem freitragenden Bereich konzipiert, der 30 m weit auskragt. Für die Sicherung und Rückverankerung der Fundamente liefert DSI zahlreiche Anker in unterschiedlichen Bauformen (siehe Seite 92).
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01.02.2017
1 pages
Aufsatz (Zeitschrift)
Elektronische Ressource
Englisch
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